VYHLÁŠKA DEKANA FEI STU
O ELEKTRONICKOM INDEXE č. 1/2006
(dodatok k vyhláške dekana FEI STU č. 1/2000)Čl. 1
1. Dňom 1.1.2006 sa pozastavuje platnosť „Vyhlášky dekana FEI STU č. 1/2004 o elektronickom indexe (dodatok k vyhláške dekana FEI STU č. 1/2000)“ zo dňa 29.4.2004, ktorá upravovala spôsob prvotnej evidencie študijných výsledkov počas experimentálnej fázy implementácie elektronického indexu (EI) na FEI STU.
2. Vzhľadom na zásadné zmeny vo vývoji EI, charakterizované najmä prechodom od systému prenášania údajov pomocou diskiet k využívaniu www rozhrania, je nutné zmeniť doterajšie zásady, ktorými sa riadili jednotliví účastníci systému EI. Tieto zásady sú definované v Prílohe č. 1 k tejto vyhláške.
Obsah tohto dokumentu bol prerokovaný v Legislatívnej komisii AS FEI STU dňa 6.12.2005 a následne na zasadnutí AS FEI STU dňa 31.1.2006. Vznesené pripomienky boli zapracované do návrhu vyhlášky.
V Bratislave dňa 2.2.2006
prof. Ing. František Janíček, PhD.
dekan
Príloha č. 1 k Vyhláške dekana FEI STU č. 1/2006 o EI
Zásady správania sa používateľov elektronického indexu FEI STU
1. Úvod
a) Elektronický index (EI) FEI STU je softvérový systém na podporu zabezpečovania prvotnej evidencie študijných výsledkov študentov vo všetkých študijných programoch bakalárskeho a inžinierskeho štúdia na FEI STU ako aj na poskytovanie „on-line“ informácií o študijných výsledkoch pre každého študenta.
b) Subjekty, ktoré môžu vstupovať do EI sú:
i. Hlavný administrátor – FEI-Admin (Ing. I. Jarolín)
ii. Ďalší administrátori
– PGO-Admin (D. Poláková)
– K-Admin (katedroví administrátori)
– VK-Admin (vedúci katedier – „read-only“)iii. Učitelia (vyučujúci jednotlivých predmetov)
iv. Študenti (riadne zapísaní na daný semester, resp. akademický rok)
c) Všetky subjekty vstupujú do EI cez www rozhranie prihlásením sa (login, heslo), ktoré im na požiadanie zriadi FEI-Admin.
2. Vymedzenie práv a povinností jednotlivých subjektov
a) Hlavný administrátor:
- Má prístup k všetkým častiam a blokom programového systému EI.
- Zodpovedá dekanovi (prodekanovi) za riadne fungovanie systému.
- Rieši vyskytujúce sa problémy počas prevádzky systému.
- Poskytuje poradenské služby všetkým subjektom vstupujúcim do systému.
- Na základe súhlasu jednotlivých zainteresovaných subjektov, vlastného úsudku a definovaných kompetencií môže upravovať, resp. korigovať údaje v systéme, ktoré sa týkajú týchto subjektov. Za príslušné zmeny nesie osobnú zodpovednosť.
- Vykonáva prevod údajov medzi EI a databázou Študent.
- Podáva návrhy na inováciu systému a informuje dekana (prodekana) o prípadných kritických stavoch EI.
b) PGO-Admin:
- Má prístup k všetkým častiam a blokom programového systému EI.
- Zodpovedá za včasnú prípravu a korektnosť údajov v databáze Študent na export do EI po zápise predmetov študentmi na daný akademický rok, resp. semester.
- Spolupracuje s FEI-Adminom pri prevode údajov medzi databázami Študent a EI.
- Preberá a overuje správnosť skúškových hárkov z jednotlivých predmetov. Tieto dokumenty archivuje.
- V neštandardných situáciách vykonáva „ručné vkladanie údajov“ do EI, ako aj do databázy Študent.
c) K-Admin:
- Má prístup k údajom o všetkých predmetoch v EI, ktoré zabezpečuje katedra.
- Má právo meniť relevantné údaje o všetkých predmetoch katedry v EI.
- Má povinnosť v EI vytvárať priradenie učiteľ-predmet, preverovať jeho správnosť, prípadne ho korigovať.
- Je zodpovedný za zabezpečenie včasného zadávania relevantných „katedrových údajov“ do EI – export výsledkov skúšok,...
- V súlade s termínmi jednotlivých skúšok z predmetov, ktoré zabezpečuje katedra, upozorňuje všetkých zainteresovaných učiteľov na povinnosť včasného zadávania a exportu známok.
- Napomáha riešiť problémy katedrovým učiteľom pri práci s EI.
- V prípade zistenia chýb funkčnosti EI, konštruktívne spolupracuje s FEI-Adminom pri ich odstránení.
d) VK-Admin:
- Má rovnaké prístupové práva ako K-Admin, ale nemá právo meniť údaje – je v postavení „read-only“.
e) Učitelia – vyučujúci jednotlivých predmetov:
- Majú právo meniť údaje, týkajúce sa nimi vyučovaných predmetov.
- Majú právo meniť v spolupráci s K-Adminom priradenie študenta k svojmu predmetu.
- Majú povinnosť vložiť do EI dátum skúšky RT a OT najneskôr do začiatku skúškového obdobia daného semestra.
- Majú povinnosť včas, najneskôr však do 5 pracovných dní po termíne skúšky, zadať údaje o výsledku skúšky a exportovať ich, t. j. priradiť im definitívnu platnosť.
- Majú povinnosť po každom exporte výsledkov, najneskôr však do jedného dňa, dodať na PGO vytlačený skúškový hárok (SH), potvrdený vlastnoručným podpisom. SH musí byť vyhotovený pomocou nástroja „Tlač výsledkov“, ktorý poskytuje EI (nie pomocou iných nástrojov ako napr. „print copy“ obrazovky prehliadača a pod.,...!!; takéto hárky sa považujú za neplatné).
- Po exporte SH (stav „EXP“) majú povinnosť sledovať jeho stav v EI, a v prípade, že do 2 dní sa tento stav nezmení na „Skontrolované“, musí zistiť príčinu a vyriešiť tento problém.
- Zodpovedajú za správnosť všetkých údajov o predmete v EI a vytvorených SH.
- Pri nezrovnalosti údajov uvedených vo „Výkaze o štúdiu študenta“ (tradičný index) a v EI platí údaj uvedený v EI.
- Pri nezrovnalosti známok v EI a vo vytlačenom a právoplatne podpísanom SH je rozhodujúca známka zo SH.
f) Študenti:
- Majú povinnosť preveriť si vstup do EI cez jednu z prístupových možností, ktoré dostáva každý študent pri nástupe na fakultu a zadať kontaktnú e-mailovú adresu na účely komunikácie súvisiacej s EI. Po zadaní e-mailovej adresy bude študentovi na túto adresu automaticky odoslaný mail s návodom ako dokončiť autentifikáciu.
- Autentifikácia je primárnou podmienkou na ďalšiu prácu s EI.
- Prípadné problémy s autentifikáciou treba konzultovať a riešiť s FEI-Adminom.
- Po úspešnej autentifikácii majú povinnosť skontrolovať si správnosť zapísaných predmetov v EI a prípadné nezrovnalosti riešiť s PGO-Adminom.
- Majú povinnosť ku každému predmetu z ponuky v roletovom menu EI priradiť učiteľa, ktorý im má zapísať známku z tohto predmetu. Zistené nezrovnalosti okamžite riešiť v spolupráci s PGO-Adminom alebo aj s FEI-Adminom.
- Majú povinnosť kontrolovať správnosť zadaných výsledkov skúšok v EI a v prípade nezrovnalosti riešiť situáciu s učiteľom, ktorý zadal tieto údaje do EI, alebo s PGO-Adminom.
- Bez splnenia týchto povinností študent nebude mať v evidencii študijných výsledkov zanesené príslušné údaje o absolvovaných predmetoch a teda nesplní základnú podmienku na zápis do ďalšieho akademického roka, resp. semestra. To môže mať za následok až vylúčenie zo štúdia.
- Na korekciu údajov v EI nepostačuje zápis vo „Výkaze o štúdiu študenta“ (tradičný index).
- Študent si plní vyššie uvedené povinnosti časovo tak, aby na začiatku skúškového obdobia boli vložené v EI všetky údaje, ktoré sú z jeho strany potrebné na riadnu funkciu EI.
3. Pravidlá používania EI
Vzhľadom na použité technológie je používanie a práca s EI jednoduchá.
a) Pri používaní EI sa treba riadiť inštrukciami a vysvetlivkami, ktoré sa nachádzajú priamo na vstupných stránkach jednotlivých typov účastníkov.
b) V prípade problémov súvisiacich s EI kontaktujte niektorého z administrátorov (K-Admin, PGO-Admin, FEI-Admin).